biznesnastarcie.pl

Śledzenie przesyłek

Bez wątpienia każdy konsument choć raz w życiu skorzystał z usług firmy kurierskiej – chociażby podczas robienia zakupów przez Internet. Rozwiązanie to nie tylko pozwala nabywać produkty po atrakcyjnej cenie, ale również wiąże się z brakiem konieczności wychodzenia z domu. Co jednak istotniejsze, każdy klient może śledzić swoją paczkę już od momentu jej nadania. Dzięki temu na bieżąco otrzymuje informacje, na temat postępującej wysyłki.

Czym jest śledzenie przesyłek?

Jak sama nazwa wskazuje, śledzenie paczki jest to usługa, która umożliwia monitorowanie statusu przesyłki, tym samym dostarczając informacji o jej bieżącym położeniu. Procedura ta wiąże się z identyfikacją paczki w każdym węźle ekspedycyjno-rozdzielczym. Oznacza to, iż zanim przesyłka dotrze do odbiorcy, musi pojawić się w różnych sortowniach. To właśnie one aktualizują dane na temat etapu realizacji zamówienia, jak i powiadamiają zamawiającego o przewidywanym czasie doręczenia paczek.

Śledzenie przesyłki jest możliwe za pomocą unikatowego numeru, który zostaje jej przypisany w trakcie nadawania. Następnie numer ten jest przekazywany klientowi, tak by mógł on monitorować status przesyłki. Warto podkreślić, iż śledzenie przesyłek jest całkowicie darmowa (jak wskazuje cennik). Nie da się ukryć, że jest to bardzo wygodne rozwiązanie – szczególnie gdy dostawa towaru z niewiadomych przyczyn ulega wydłużeniu. Za pomocą numeru przesyłki można sprawdzić, czy wina leży po stronie sprzedawcy, który nie wysłał paczki, czy problemów firmy kurierskiej.

Jak znaleźć przesyłkę?

W obecnych czasach korzystanie z usługi śledzenia przesyłek oferuje praktycznie każda firma kurierska – w tym także Poczta Polska czy dpd. Cały proces odbywa się w bardzo prosty i intuicyjny sposób. Wystarczy wejść na stronę internetową przewoźnika, kliknąć opcję „znajdź przesyłkę” lub poszukać na niej zakładki przekierowującej do e-monitoringu, a następnie wpisać w odpowiednie pole numer przesyłki. Po jego wprowadzeniu odbiorca powinien otrzymać informacje na temat statusu paczki.

W celu śledzenia postępu przesyłki klienci coraz chętniej sięgają również po aplikacje. Dzięki temu nie muszą wchodzić na stronę internetową ani wpisywać unikatowego numeru paczki. Monitoring odbywa się z poziomu urządzenia mobilnego klienta, które stale aktualizuje drogę doręczenia przesyłki. Takie rozwiązanie umożliwia InPost, udostępniając swoim klientom aplikację InPost Mobile. Jest ona całkowicie darmowa. Każdy użytkownik może pobrać ją ze sklepu Google Play lub App Store. W następnym kroku wystarczy powiązać aplikację z własnym numerem telefonu, by w wygodny sposób otrzymywać informacje, na temat bieżącego statusu realizacji zamówienia . Później możesz już tylko sprawdzić, gdzie znajduje się kurier z Twoją paczką!

Exit mobile version