Nie da się ukryć, iż rosnąca popularność zakupów internetowych przyczynia się do wzrostu zapotrzebowania na usługi kurierskie. Klienci coraz chętniej korzystają z udogodnień, jakie przygotowują dla nich przewoźnicy, dostosowując całą usługę do swoich indywidualnych potrzeb i preferencji. Sprawdzona firma kurierska to gwarancja doręczenia przesyłki – zamów kuriera już dziś.
Z usług kurierskich korzystają zarówno osoby zamawiające dany towar, jak i ci, którzy potrzebują nadać swoją paczkę. W obydwu przypadkach poszukiwane są najwygodniejsze i najkorzystniejsze rozwiązania. Do popularnych form wysyłki towaru obecnie zalicza się przede wszystkim korzystanie z punktów nadania/odbioru. Nie mniejszym zainteresowaniem w dalszym ciągu cieszą się jednak usługi tradycyjne – czyli doręczanie paczki przez kuriera.
Dużą zaletą w dzisiejszych czasach jest oczywiście możliwość załatwienia większości formalności z domu. Oznacza to, że wysyłający paczkę nie musi udawać się do siedziby przewoźnika, by wypełnić dokumenty oraz zostawić przesyłkę. W zupełności wystarczy, gdy zrobi to za pomocą internetowego formularza, a następnie umieści gotową, wydrukowaną etykietę na nadawanej paczce. Po tym zostaje już wyłącznie zamówienie kuriera na konkretny dzień i godzinę.
Firmy kurierskie dostępne na rynku
Branża kurierska ulega stałemu rozwojowi. Aktualnie na polskim rynku funkcjonuje kilku przewoźników, którzy na co dzień zajmują się doręczaniem oraz odbieraniem paczek od klientów. Do najbardziej popularnych należą: InPost, DPD, GLS, DHL, FedEx, UPS oraz Geis. Usługi kurierskie pełni także Poczta Polska (kurier Pocztex). Każda z wymienionych firm działa na własnych zasadach, określonych w regulaminie, który zainteresowani mogą znaleźć na dedykowanej stronie internetowej. Różnice dotyczą przede wszystkim cennika przesyłek oraz zakresu realizowanych usług.
W celu przeanalizowania bieżącej oferty przewoźników oraz znalezienia dla siebie najkorzystniejszej z nich, warto skorzystać z pomocy jednego z portali, działających na zasadzie porównywarki usług, oferowanych przez czołowe firmy z branży kurierskiej. Do najpopularniejszych z nich należą takie serwisy jak: www.epaka.pl, www.allekurier.pl oraz www.znajdzkuriera.pl.
Jakie usługi oferują firmy kurierskie?
Do podstawowej oferty każdej firmy kurierskiej należy oczywiście doręczanie przesyłek tradycyjną metodą. Oznacza to, iż zamówiony towar zostaje dostarczony do odbiorcy poprzez jednego z pracowników firmy. W zależności od preferencji odbiorca może opłacić taką usługę wcześniej lub skorzystać z możliwości uiszczenia zapłaty przy odbiorze zamówionego towaru – czyli za pobraniem.
Za pośrednictwem wymienionych przewoźników można także dowolnie nadawać paczki. Oprócz dokonywania tego w punkcie odbioru klient ma możliwość skorzystania również z usługi odbioru przesyłki przez kuriera. Ta opcja pozwala nadawać paczki bez wychodzenia z domu. Wszelkie formalności zostają bowiem uregulowane przez Internet, a jedynym zadaniem usługobiorcy jest zapakowanie przesyłki oraz wygenerowanie numeru przewozowego.
W InPoście przygotowana przez klienta przesyłka może zostać dostarczona przez kuriera zarówno pod wyznaczony adres, jak i do określonego przez nadawcę Paczkomatu. Dzięki temu odbierający towar może zrobić to w dogodny dla siebie sposób.
Paczkomaty i punkty odbioru
W ostatnim czasie dużym zainteresowaniem cieszą się punkty odbioru i nadania paczek. Z tego względu InPost stale rozwija sieć swoich Paczkomatów, umieszczając je w dogodnych miejscach. Pozostałe firmy kurierskie także oferują możliwość odbioru przesyłki w wyznaczonym miejscu – jak chociażby DPD w specjalnie przygotowanych do tego punktach DPD Pickup, czy przewoźnicy realizujący usługę Paczka w RUCHu.
Rozwiązanie to daje klientowi pełną swobodę, w kwestii czasu oraz miejsca zrealizowania usługi. Co więcej, bardzo często ta forma nadania bądź odbioru przesyłki związana jest z mniejszymi kosztami, niż w przypadku odbioru paczki przez kuriera. Niemniej jednak nie sprawdza się ona w przypadku wysyłki towarów wielkogabarytowych.
Przesyłki krajowe a zagraniczne
Tym, co łączy wszystkie firmy kurierskie, oddziałujące na polskim rynku, jest możliwość wysyłki paczki także poza granice kraju. W obecnych czasach usługa ta trwa zazwyczaj kilka dni. Bez wątpienia zadaniem każdego kuriera jest terminowe i bezpieczne doręczenie paczki nawet na drugi koniec świata. Niemniej jednak warto pamiętać, iż obowiązek odpowiedniego przygotowania jej do długiej drogi spoczywa na barkach wysyłającego.
W tym celu należy bardzo dobrze i skrupulatnie zapakować nową przesyłkę i znajdujące się w niej przedmioty. Dodatkowo, jeżeli są to rzeczy o podwyższonej wartości, można wykupić u przewoźnika odpowiednie ubezpieczenie. Warto bowiem zdać sobie sprawę, że przesyłka zagraniczna będzie w transporcie o wiele dłużej, niż jej krajowy odpowiednik, który dociera do klienta zazwyczaj już następnego dnia roboczego.
Różnice pomiędzy wysyłką krajową a zagraniczną dotyczą także samego sposobu nadania. W obydwu przypadkach jest ono bardzo intuicyjne i może zostać zrealizowane przez Internet. Jednak zanim zdecydujesz się na skorzystanie z usług kuriera za granicę, warto zapoznać się z regulaminem przewoźnika. To właśnie on określa wymogi, które musi spełnić paczka, aby bez problemów dotarła do kraju docelowego.
Co istotne, należy zdać sobie sprawę, iż większość paczek zagranicznych jest bardzo skrupulatnie sprawdzana i kontrolowana ze strony obu państw. Tak jak w przypadku realizowania ofert na terenie Polski, po rozpoczęciu realizacji wysyłki, klient otrzymuje numer przewozowy, umożliwiający śledzenie przesyłek . Statusy te uwzględniają również informacje na temat przekroczenia granicy oraz zaakceptowania przez urząd celny.
Kurier dla klienta indywidualnego a biznesowego
Jak powszechnie wiadomo, z usług kurierskich korzystają nie tylko osoby prywatne, ale i przedsiębiorcy. Można powiedzieć, że to właśnie oni stanowią filar działalności branży kurierskiej. Stwierdzenie to odnosi się głównie do osób prowadzących sklepy internetowe. W takim przypadku wysyłanie paczek za pośrednictwem kuriera odbywa się bowiem na porządku dziennym. Warto sprawdzić, jakie korzyści przyniesie to dla Twojego biznesu.
W związku z powyższym wiele firm kurierskich zdecydowało się na stworzenie specjalnej oferty dla klientów biznesowych. Planując podjęcie współpracy z jednym z istniejących przewoźników, warto więc zapoznać się, jakie warunki długoterminowe jest on w stanie zaoferować usługobiorcy. Przede wszystkim należy jednak określić własne wymagania, dotyczące przesyłek (jak chociażby sposoby ich doręczania, cennik przesyłek) oraz oszacować, ile paczek miesięcznie kurier będzie musiał dostarczyć do klientów.
Poszukując najkorzystniejszej oferty kuriera dla klientów biznesowych, istotne mogą okazać się także parametry paczek, jakie będą nadawane z danego sklepu internetowego. W zależności od przewoźnika maksymalne wymiary bądź waga mogą się nieznacznie różnić. W niektórych przypadkach ważny jest także rodzaj transportowanego asortymentu. Przed zawarciem współpracy z jedną z firm, warto więc zapoznać się z ogólnie obowiązującym regulaminem.
Oferta dla klientów biznesowych zazwyczaj opiera się na wielu benefitach – w tym zniżkach za masowe wysyłanie paczek, na które nie może liczyć osoba prywatna. Nowa, długotrwała współpraca pozwala także na negocjowanie bieżących stawek. W przypadku systematycznej wysyłki przesyłek liczy się bowiem każda zaoszczędzona złotówka – sprawdź sam ofertę InPost kurier!
Dlaczego warto korzystać z usług kuriera?
Bez wątpienia firmy trudniące się branżą kurierską nie mogą narzekać na brak pracy. Wysyłanie i nadawanie przesyłek stało się bowiem codzienną czynnością wielu ludzi. Nie zapowiada się także, by sytuacja miała w najbliższym czasie ulec jakiejkolwiek zmianie. Świadczą o tym zalety, jakie klienci dostrzegają w korzystaniu z usług przewoźników, usługi dodatkowe także przemawiają na korzyść kurierów.
Największa z nich dotyczy wygody i możliwości zaoszczędzenia czasu – do nadania paczki potrzeba bowiem jedynie wolnej chwili, urządzenia z dostępem do Internetu oraz drukarki. Rozwiązanie to docenią przede wszystkim ci, którzy nie chcą tracić czasu na wizyty w punkcie nadań. Dodatkowo dobrze sprawdzi się ono w przypadku przesyłek wielkogabarytowych.
Tym, co podkreślają klienci, jest także niezawodność dostawy przesyłek. Bardzo rzadko zdarza się, że paczka transportowana przez kuriera nie dotrze do ostatecznego odbiorcy. Zarówno on, jak i nadawca mają bowiem dostęp do jej całodobowego monitorowania. W przypadku jakichkolwiek problemów lub wątpliwości można bez problemu sprawdzić status przesyłki, jak również skontaktować się z Biurem Obsługi.
Ogromną zaletą korzystania z kuriera jest także czas doręczenia wysłanej paczki. Zazwyczaj po odebraniu jej od klienta, trafia ona w ręce nabywcy już następnego dnia roboczego. Cena za usługę także nie jest wygórowana, oscylując w granicach 15 złotych. Atut stanowi również możliwość dokupienia dodatkowych świadczeń, w postaci wszelkiego rodzaju ubezpieczeń, czy możliwość skorzystania z wysyłki za pobraniem.
Wysyłka kurierem za pobraniem
Bardzo wielu kupujących decyduje się na zamówienie pożądanych produktów za pobraniem. Oznacza to, iż nie uiszczają oni opłaty, zanim nie otrzymają przesyłki. W tym przypadku proces zrealizowania transakcji przechodzi z nadawcy na przewoźnika. To dobre rozwiązanie, które sprawdzi się w sytuacji zamawiania towaru z nieznanego źródła – kupujący nie straci bowiem wpłaconych pieniędzy, gdy paczka do niego nie dotrze.
Niemniej jednak dużo osób decyduje się na wysyłkę kurierem za pobraniem, uznając, że w przypadku, w którym otrzymany towar nie spełni ich oczekiwać, zwyczajnie nie odbiorą paczki. Takie myślenie jest jednak błędne, bowiem regulamin firm kurierskich jasno określa, iż przesyłka może zostać wydana dopiero po tym, jak zostanie opłacona przez klienta.
Zdecydowanym atutem tej metody jest jednak możliwość złożenia natychmiastowej reklamacji u kuriera InPost. Sprawdza się to szczególnie wtedy, gdy pudełko, w które zapakowany jest towar, nosi jakiekolwiek ślady, mogące świadczyć o uszkodzeniu zawartości w trakcie transportu. W tym celu sporządzany jest protokół szkody, który trafia do nadawcy.